У Херсоні обговорили нову Стратегію розвитку підприємництва області європейського зразка

Захід мав на меті обговорити цілі та завдання Стратегії та отримати рекомендації представників Херсонщини до Плану дій з реалізації Стратегії

1 червня 2017 року, Херсон – «Що чекає малий і середній бізнес Херсонщини в наступні 4 роки?» – на це запитання дає відповідь нова Стратегія розвитку малого та середнього підприємництва (МСП) регіону, яку обговорювали на публічній дискусії «Регіональна стратегія розвитку МСП Херсонської області: від намірів до конкретних дій». Стратегію розробили експерти Програми USAID ЛЕВ з ініціативи місцевої влади, бізнес-об’єднань та громадськості Херсонської області.

За словами заступника голови Херсонської ОДА, Дмитра Бутрія, з початком процесів децентралізації та створення на Херсонщині об’єднаних територіальних громад, Стратегія розвитку МСП області набула особливого значення. Продовжив його думку голова обласної ради Херсонської області Владислав Мангер. Він пов’язує ріст економіки регіону в першу чергу з розвитком МСП. А МСП будуть лише тоді розвиватися, коли найкращі кадри залишатимуться працювати в області, з чим зараз виникають проблеми. Стратегія передбачає низку заходів, які створять можливості для молоді вчитись і працювати в області.

«Основою роботи над Стратегією був принцип державно-приватного партнерства та діалогу. Усі зацікавлені представники області мали можливість вносити свої пропозиції чи корективи до документу протягом його громадського обговорення» - розповів Ігор Бураковський, експерт Програми USAID ЛЕВ та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій. Для розробки документу експерти Програми ЛЕВ використали 10 принципів Акту про малий бізнес для Європи (АМБ), які лежать в основі політики сприяння бізнесу в ЄС. АМБ включає такі принципи, як «взаємодія бізнесу та місцевої влади», «орієнтація на малих підприємців», «підвищення кваліфікації та інформування бізнесу про можливості». Тобто акцент ставиться на створенні привабливого ділового середовища в першу чергу для малих підприємств.

Як відбувалася робота над розробкою Стратегії продемонстрував у своєму виступі Віталій Бєлобров представник громадської організації «Ми Херсонці», яка вносила пропозиції до документу щодо таких цілей, як «зменшення регуляторних бар’єрів для бізнесу» та «Покращення якості бізнес-процесів МСП»: «В області вже зроблено перші кроки для розвитку бізнесу, але зараз саме той час, коли варто об’єднатися, робити системні речі та рухатися стратегічно».
 
Досвід Тернопільської області, де схожу Стратегію також розробляли експерти USAID ЛЕВ, показує, як змінилася політика в області після прийняття документу. На Тернопільщині вже провели 2 інвестиційні форуми, проводять тренінги, семінари, виставки і заходи в школах, створюють інфраструктуру підтримки підприємництва, наприклад Центр підтримки підприємництва. Напрацювали модель бізнес-інкубатора. У 2017 планується запустити 4 ЦНАПи та створити консультаційний пункт для бізнесу. Фінансування заходів Стратегії на найближчі роки отримали від міжнародної технічної допомоги. 

Після узагальнення ідей та рекомендацій дискусії, Стратегія переходить до Херсонської обласної ради, яка буде голосувати за її прийняття. Після цього вона стане офіційним документом політики, обов’язковим до виконання. Результат реалізації Стратегії – це покращення бізнес-клімату в Херсонській області.

ФОТО

Розділи за темами

Читайте також