Програма USAID представила шляхи врегулювання проблем розміщення зовнішньої реклами

Експерти Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні» (ЛЕВ) під час панельної дискусії «Реклама і вивіски: як впорядкувати хаос?» представили своє бачення щодо законодавчого врегулювання проблем зовнішньої реклами, напрацьовані спільно з центральними і місцевими органами влади, а також галузевими і місцевими бізнес-асоціаціями.

Експерти Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні» (ЛЕВ) під час панельної дискусії «Реклама і вивіски: як впорядкувати хаос?» представили своє бачення щодо законодавчого врегулювання проблем зовнішньої реклами, напрацьовані спільно з центральними і місцевими органами влади, а також галузевими і місцевими бізнес-асоціаціями.

Сьогодні в Україні відсутнє чітке законодавче регулювання питань щодо ідентифікації місця ведення підприємницької чи незалежної професійної діяльності, розміщення вивісок, табличок тощо. Це призводить до масового вимушеного порушення з боку підприємців вимог чинного законодавства і правил благоустрою населених пунктів. Самовільне (або здійснене у корупційний спосіб) розміщення зовнішньої реклами на об'єктах державної та комунальної власності не лише призводить до значних втрат відповідних місцевих бюджетів, а й зумовлює значні бюджетні видатки в разі їх демонтажу.

Завантажити в оригінальному розмірі

«Хаос у сфері зовнішньої реклами – це не стільки провина бізнесу, скільки результат відсутності ефективного та прозорого регулювання: якщо неможливо законно отримати чи продовжити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, бізнес шукатиме корупційні шляхи», – зазначив старший експерт Програми USAID ЛЕВ Любомир Чорній.

Під час панельної дискусії експерти, представники органів влади та бізнесу представили і обговорили пропозиції, які стосуються внесення правок до 9 Законів України, зокрема, «Про рекламу», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні» тощо.

Експерти пропонують низку змін, які зможуть вирішити проблеми у цій сфері. Зокрема, серед пропозицій: розмежувати регулювання розміщення зовнішньої реклами і вивісок та табличок (для останніх встановлюються чіткі вимоги і не передбачено отримання дозволів). Окрім того, важливо запровадити єдиний порядок розміщення зовнішньої реклами (з урахуванням відмінностей процедури в межах і поза межами населених пунктів). Також необхідно встановити на рівні закону основні етапи процедури, порядок отримання необхідних погоджень, перелік документів для отримання дозволів (продовження, внесення змін до дозволів) на розміщення зовнішньої реклами.

Реалізація цих пропозицій дозволить суттєво зменшити корупцію та впорядкувати відносини у сфері зовнішньої реклами, спростити доступ суб’єктів господарювання (особливо малого і середнього бізнесу) до засобів та можливостей рекламування товарів (робіт, послуг), що покращить правові й економічні умови для розвитку конкурентного ринку послуг зовнішньої реклами.

Розділи за темами

Читайте також